EA SPORTS FC™ 25
Newsartikel

EA SPORTS FC 25 | Rozbor režimu Rush

29. července 2024

EA SPORTS FC 25 | Official Rush Deep Dive

Ahoj všichni! Jmenuji se Danillo Abreu a jsem herní designér nového režimu Rush. Rush je naším pojetím malé kopané 5 na 5, přičemž využíváme stejné ovládání a fotbalové mechaniky jako v zápasech 11 na 11. Na týmy skládající se z pěti hráčů/hráček, které soupeří na mnohem menším hřišti, čekají zajímavé úpravy zápasových formátů a pravidel.

Po svém boku mám kolegu a spoludesignéra Brena Leãa. Máme velkou radost, že vás můžeme podrobně seznámit s novým způsobem hraní v podobě režimu Rush. Ten nabízí plynulou poziční hru, sociální funkce a bezproblémovou integraci do režimů Football Ultimate Team™, Kluby, Kariéra a Výkop. Rush má za cíl předefinoval způsob, jakým můžete hrát EA SPORTS FC™.

5 na 5 v EA SPORTS FC™

Zahrajte si režim Rush 5 na 5 a užijte si rychlou hratelnost ve stylu malé kopané. Vybudujte si vysněný pětičlenný tým v režimu Ultimate Team™ Rush, dobuďte svět v módu Kluby Rush a ovlivněte chod juniorské akademie v režimu Trenérská kariéra prostřednictvím turnajů Rush 5 na 5.

Football Ultimate Team™ Rush

Vyberte si oblíbený hráčský předmět a spojte síly s přáteli v zápasech 5 na 5. Odměny, které získáte v režimu Rush, lze také použít k vylepšení vlastního týmu pro klasická utkání 11 na 11.

Kluby Rush

null

Spojte síly s přáteli a zahrajte si se spoluhráči/spoluhráčkami z klubu zápasy Rush.

Za každou výhru získáte vítězný bod do klubového postupu a zlepšíte své individuální pořadí v režimu Rush, čímž se posunete o krok blíže k parádním sezónním odměnám.

Rush v režimu Kariéra

null

Ovlivňujte v průběhu sezóny rozvoj své juniorské akademie s pomocí nových hratelných turnajů Rush 5 na 5.

Úvod

Složení týmu a brankáři/brankářky

V režimech Kluby a Football Ultimate Team™ se bude každý tým Rush skládat z 5 hráčů/hráček: 4 uživatelem ovládaných fotbalistů/fotbalistek v poli a 1 brankáře/brankářky řízeného/řízené hrou. Pokud se hráč/ka po začátku utkání odpojí, převezme ovládání daného fotbalisty/fotbalistky umělá inteligence, aby zápas pokračoval bez přerušení.

Přestože brankáře/brankářky ovládá po celý zápas umělá inteligence, kapitán/ka týmu může provádět akce, jako je vyběhnutí (Y/trojúhelník) nebo pohyb BR (RS/R3). V on-line zápasech budou mít brankáři/brankářky na obou stranách vždy stejnou výšku, vlastnosti a Herní styly, což pomůže zajistit férové a vyvážené utkání. V zápasech Rush v režimech Výkop a Trenérská kariéra mají hráči/hráčky kontrolu nad celým týmem.

Závod o míč

Na začátku každého zápasu Rush se hráči/hráčky utkají o míč. Dva odpalovače balónů jsou umístěny na opačných koncích středové čáry. Na startu jednotlivých utkání bude jeden z těchto odpalovačů náhodně vybrán, aby poslal míč s různou intenzitou a výškou do středu pole, což vytvoří prvek nepředvídatelnosti. Tento nový přístup eliminuje potřebu předem stanovených pozic s cílem zvýšit napětí a intenzitu, jak se hráči/hráčky snaží získat do svého držení klíčový první míč.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Race to Ball

Plynulá poziční hra

V režimu Rush je opuštěn tradiční koncept pevných hráčských rolí a postů, abychom podpořili flexibilnější a týmově orientovaný přístup k hratelnosti. Ten umožní hráčům/hráčkám organizovat se a přepínat role v průběhu utkání, čímž vzroste důraz strategického myšlení a týmové práce. Po přerušení hry jsou hráči/hráčky umístěni/y zpět na hřiště podle své poslední polohy, což podtrhuje důležitost promyšlené poziční hry a nepřetržité komunikace. Náš přístup k režimu Rush se snaží podporovat koordinaci hráčů/hráček a pomáhá zajistit, aby všichni měli možnost smysluplně přispívat svému týmu v různých rolích v průběhu zápasu, ať už jde o obranné zákroky, asistence, nebo skórování.

Možnosti hraní

Rush v režimu Kluby a Fotbal Ultimate Team

Mód Kluby Rush vás zve k vytvoření týmu se spoluhráči/spoluhráčkami z klubu nebo jinými sólovými hráči/hráčkami. Vystoupejte na hráčském žebříčku režimu Kluby Rush, vylepšete postavení svého klubu v globálním žebříčku a získejte pro sebe i svůj klub zajímavé sezónní odměny. Ať už hrajete sólo, nebo se spoluhráči/spoluhráčkami z klubu, jen díky týmové hře dosáhnete vítězství, vylepšíte své hráčské postavení a přispějete vítězným bodem do klubového skóre.

Ve Football Ultimate Teamu je Rush dokonalým doplňkem soutěžních módů Rivals a Champions. Vy a až tři přátelé si můžete každý zvolit jeden předmět ze svých týmů a vytvořit tak dokonalé vysněné družstvo. Můžete s nimi také soutěžit v rámci speciálních událostí, budovat synergii a plněním výzev získávat bonusy.

V režimu Football Ultimate Team Rush získávejte body Rush za plnění požadavků na sestavení týmu a za odehrání zápasů. Body Rush hrají klíčovou roli na vaší cestě za splněním týdenních úkolů, které nabízejí zajímavé odměny. Během budování týmu se můžete rozhodnout, zda chcete plnit nepovinné blokové požadavky, které často vyžadují koordinaci se spoluhráči/spoluhráčkami. Jejich splněním můžete získat dodatečné body Rush, násobiče a bonusy za každý gól nebo výhru.

Více informací o režimech Kluby Rush a Football Ultimate Team Rush se dozvíte v příslušných rozborech.

Rush v režimech Trenérská kariéra a Výkop

Také režim Výkop dostane svůj vlastní formát Rush, který vám umožní vybrat si libovolný tým z lig dostupných v tomto módu.

V režimu Trenérská kariéra představuje Rush (a tyto zápasy) nový způsob interakce s juniorskou akademií. Poprvé si můžete zahrát zápasy 5 na 5 ve stylu malé kopané s mladými hráči/hráčkami, takže budete mít větší kontrolu nad rozvojem svých nadějí. Oba tyto režimy nabízejí zajímavé zpestření hratelnosti, ať už poměřujete síly s kamarádem v bezstarostném utkání, nebo investujete do svých budoucích hvězd.

Více informací o režimu Trenérská kariéra najdete ve speciálním rozboru, který vyjde v srpnu.

Pravidla a předpisy

Velikost hřiště a lajny

Hřiště režimu Rush měří přibližně 63,7 x 46,6 metru, což je zhruba 41,5 % plochy tradičního fotbalového hřiště pro zápasy 11 na 11. Tento menší, „čtvercovější“ tvar je navržen k podpoře přihrávek do stran a udržení dostatečné šířky, která pomůže zabránit tomu, aby hrací plocha působila příliš úzce.

Pokutové území a půlkruh jsou úměrně větší než na standardních hřištích, aby se přizpůsobily zmenšené hrací ploše a abychom zároveň zachovali základní fotbalový zážitek. Kromě toho si povšimnete dvojice tečkovaných čar označujících třetinu hřiště, které rovněž slouží jako body, kde začínají platit pravidla pro ofsajd. Rozměry branek zůstávají stejné jako ve fotbale 11 na 11, takže hráči/hráčky si nebudou muset v tomto směru zvykat na něco nového.

Navíc mohou hráči/hráčky střílet na soupeřovu branku ještě před půlící čárou, pokud již stihli překročit vlastní obrannou ofsajdovou linii. Střely vyslané před obrannou ofsajdovou čárou vyústí v odkop.

null

Délka zápasu a vítězná kritéria

Zápasy režimu Rush se nehrají na poločasy, jedná se o jeden souvislý sedmiminutový úsek s odpočtem času. Když se navíc míč dostane mimo hru, čas se zastaví.

Jakmile odpočet dojde na nulu, vyhrává tým s vyšším počtem nastřílených gólů. Vzhledem k tomu, že z každého zápasu musí vzejít vítěz, utkání nerozhodnutá na konci vymezeného času pokračují prodloužením se zlatým gólem v délce 2 minut a 20 sekund. Pokud se nerozhodne ani v něm, následuje penaltový rozstřel 1 na 1. Penaltovým rozstřelům se budeme podrobněji věnovat dál v tomto rozboru.

Také jsme zavedli pravidlo „Buzzer Beater“ známé třeba z basketbalu. Pokud je míč vystřelen těsně před vypršením času, hra pokračuje až do skončení akce, ať už se jedná o zákrok brankáře/brankářky, míč končící v zámezí, nebo zblokování balónu ze strany soupeře. Poslední okamžiky utkání tak budou ještě napínavější. Pokud je navíc v posledních sekundách odpískán pokutový kop, čas je nepatrně prodloužen, aby faulovaný hráč / faulovaná hráčka dostal/a šanci vystřelit. Hráč/ka nemůže během této dodatečné doby přihrát ani ztratit míč, jinak zápas okamžitě skončí.

Ofsajdy na útočné třetině

S ohledem na hratelnost režimu Rush jsme upravili pravidlo o ofsajdu. Přestupky se určují podle postavení hráče/hráčky vůči novým přerušovaným ofsajdovým čarám, které jsou umístěny v jedné třetině délky hřiště na každé straně. Jakmile fotbalista/fotbalistka překročí ofsajdovou čáru na své útočné třetině, platí běžná pravidla pro ofsajd. Tyto čáry mají podobný účel jako půlící čára ve standardních zápasech 11 na 11 a označují to, co je a co není oblast, kde platí pravidlo o ofsajdu. Cílem této změny je zvýšit plynulost hry, snížit přetížení částí hřiště a minimalizovat prostoje při současném zachování strategické hloubky hry.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Rush Onside

(Není ofsajd)

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Rush Offside

(Ofsajd)

Modré karty a pravidlo výhody

V Rush se nesetkáte s červenými kartami. Místo toho hráči/hráčky, kteří/které se dopustí vážného faulu nebo nedovoleně zmaří gólovou příležitost, obdrží modrou kartu, která znamená vyloučení na 1 minutu. Odpočet modré karty pod jménem potrestaného hráče / potrestané hráčky se zastaví v okamžiku přerušení hry a sníží se o 15 sekund za každý gól, který inkasuje jeho/její tým. Pokud odpočet modré karty překročí zbývající čas zápasu, přenese se do prodloužení. Hráči/hráčky mohou po skončení odpočtu znovu vstoupit na hřiště, a to buď během hry, nebo při standardní situaci. Každý tým musí mít na hřišti vždy alespoň dva hráče / dvě hráčky v poli. Pokud tedy tým obdrží třetí modrou kartu v době, kdy jsou dva hráči / dvě hráčky již vyloučeni/y, automaticky utkání prohrává.

Akumulace dvou žlutých karet vyústí v modrou kartu a počet žlutých karet se při udělení modré karty resetuje. Brankáři/brankářky jsou od žlutých a modrých karet osvobozeni/y.

Kromě toho jsme upravili pravidlo o výhodě s ohledem na fair-play v režimu Rush, aby bylo možné opožděné udělení karty v závislosti na výsledku zahrané výhody, zejména při brejcích nebo v situacích 1 na 1. Stejně jako u ostatních našich pravidel je i u tohoto naším cílem zaručit zábavný, spravedlivý a rychle plynoucí zážitek.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Blue Card Booking

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Blue Card Timer

Náhradníci/náhradnice, výdrž a zranění

Střídání není součástí režimu Rush. To znamená, že hráči/hráčky se nemusí obávat zranění ani dlouhodobého vyčerpání vytrvalosti, protože během zápasů bude hrát roli pouze krátkodobá vytrvalost. Díky tomuto zjednodušenému přístupu ke správě fotbalistů/fotbalistek se chceme soustředit na plynulost hry a zároveň omezit počet přerušení. Stejná situace platí i v off-line režimech, jako je Výkop nebo Trenérská kariéra, kde střídání rovněž nejsou k dispozici. Hráči/hráčky samozřejmě mohou před začátkem zápasu v off-line režimech upravit základní sestavu svého týmu.

Standardní situace

Standardní situace byly upraveny s ohledem na efektivitu a jednoduchost. Ať už se jedná o vhazování, rohový kop, nebo volný kop, hra bude rychle pokračovat, aby se předešlo prostojům. Fotbalista/fotbalistka nejblíže míči v okamžiku, kdy balón opustí hru, rozehraje aut a rohový kop, zatímco volné a pokutové kopy připadnou na starost faulovanému hráči / faulované hráčce. Během standardních situací se místo restartu každého hráče / každé hráčky určuje podle toho, kde se na hřišti nacházel/a naposledy. Po vstřelení gólu budou hráči/hráčky přemístěni/y na základě míst, která během zápasu převážně zaujímali/y, jako je levá nebo pravá strana hřiště.

Nepřímé volné kopy

Volné kopy ve hře Rush jsou vždy nepřímé, což znamená, že střelba přímo na branku není povolena a je nutné přihrát spoluhráči/spoluhráčce. Tyto kopy jsou zahrávány z běžné zápasové kamery za účelem zachování rychlé a plynulé akce.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Indirect Free Kick

Rohové kopy

Pomocí záměrného kříže na zemi může exekutor/ka upravit, kam se pokusí míč poslat. Razantnější kopy budou mít tendenci zaujímat nižší a rychlejší trajektorie, zatímco ty slabší poletí po vyšší dráze s menší rychlostí. Možností jsou samozřejmě i přihrávky po zemi. Stejně jako nepřímé volné kopy jsou rohové kopy zahrávány z běžné kamery.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Rush Corner Kick

Pokutové kopy a rozstřely 1 na 1

V případě penaltových rozstřelů v režimu Rush chceme ještě vystupňovat napětí a intenzitu rozstřelů v zápasech 11 na 11. Během normální hrací doby získá možnost zahrání pokutového kopu hráč faulovaný / hráčka faulovaná v pokutovém území. Nepůjde však o kop, jak ho známe, ale o nájezd 1 na 1 na brankáře/brankářku. Pokud zápas dospěje do rozstřelu po bezbrankovém prodloužení, hráči/hráčky na obou stranách budou střídavě zahrávat pokutové kopy 1 na 1, přičemž každý má na zakončení vždy 10 sekund. Během rozstřelu se účastní hry pouze exekutor/ka kopu a brankář/ka, zatímco ostatní hráči/hráčky budou přihlížet.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Penalty Kick

Sociální funkce

Oslavy dvou hráčů/hráček

Díky novým oslavám dvou fotbalistů/fotbalistek se můžete zapojit do oslav se spoluhráči/spoluhráčkami ihned po vstřelení gólu tím, že do nich jednoduše naběhnete. Tyto interakce jsou obecně krátké. Naším záměrem je přidání zábavného prvku ke skórování, aniž by došlo k narušení rychlé povahy režimu Rush. Hráči/hráčky dávající přednost sólové oslavě se nemusí bát. Stačí se vyhnout spoluhráčům/spoluhráčkám a použít příkaz pro vaši oblíbenou oslavu. Doufáme, že zásluhou těchto oslav budete mít ze střílení gólů ještě větší radost.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Two-Player Celebrations

Rychlý chat a taktické požadavky

Součástí režimu Rush bude nová funkce rychlého chatu pro všechny on-line režimy s uzamčením na hráče/hráčku. Tato sociální funkce je určena k podpoře týmové komunikace a kamarádství prostřednictvím jednoduchých rychlých zpráv. Pomocí směrových tlačítek mohou hráči/hráčky snadno posílat svým spoluhráčům/spoluhráčkám zprávy jako „Pěkné“, „Díky“, „Promiň“ nebo „Smůla“. Doufáme, že rychlý chat pomůže hráčům/hráčkám rychle vyjádřit reakce a emoce po klíčových okamžicích zápasu, od uznání za perfektní gólovou přihrávku po lítost nad promarněnou příležitostí. Rychlé zprávy i reakce mohou bez omezení posílat také hráči/hráčky za postranní čárou.

K vyžádání akce od spoluhráčů/spoluhráček není zapotřebí, aby byl hráč/ka v držení míče. Zatímco je tým u balónu, pomocí tlačítek odpovídajících těmto akcím mohou posílat příkazy jako „Přihrávka“, „Centr“, „Do běhu“ nebo „Střela“. Prostřednictvím příslušných tlačítek lze také odeslat zprávy jako „Běž“, „Přiběhni si“ nebo „Tlak na míč“. I spoluhráči/spoluhráčky řízení/é hrou se budou snažit na tyto požadavky odpovídajícím způsobem reagovat. Naším celkovým cílem ohledně rychlého chatu a taktických požadavků je poskytnout hráčům/hráčkám více komunikačních možností a zároveň jim dát větší kontrolu nad UI spoluhráči/spoluhráčkami.

null

Systém pingu

V reakci na první zpětnou vazbu z našich interních herních testů jsme do hry implementovali systém pingu, který usnadňuje taktickou komunikaci v režimu Rush. Pingy, speciálně navržené pro on-line režimy s uzamčením na fotbalistu/fotbalistku, umožňují hráčům/hráčkám bez míče rychlým pohybem pravé páčky signalizovat své záměry spoluhráčům/spoluhráčkám. Tyto signály, inspirované vizuálními prvky řízených náběhů, jsou reprezentovány šipkami plynoucími od hráče/hráčky a mizejícími ve směru zamýšlené akce.

Tyto šipky se pro přehlednost zobrazí v barvě odpovídající ukazateli jednotlivých hráčů/hráček (např. červená, modrá atd.). Hráči/hráčky mohou pomocí tohoto systému naznačit, kam hodlají běžet nebo kam si přejí dostat míč. Kromě toho můžete v Nastavení hry > Vizuální prvky zapnout nebo vypnout vizuální prvky systému pingu. Daný systém si klade za cíl zlepšit herní strategii a týmovou práci tím, že nabízí přímou metodu pro komunikaci taktických rozhodnutí v reálném čase.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - Ping System

Další informace

Tréninkové centrum režimu Rush

Do nabídky tréninkového centra jsme přidali kapitolu Rush, kde se můžete ponořit do hraní tohoto režimu a zároveň se vlastním tempem učit strategie a mechaniky. Doufáme, že tréninkové centrum vám pomůže s prvními kroky v módu Rush, ať už jste nováčky, kteří chtějí nový způsob hraní vyzkoušet, nebo zkušenými hráči/hráčkami EA SPORTS FC, kteří/které se chtějí dozvědět víc o tomto novém zážitku.

null

Na co se můžete těšit:

• Tréninkový zápas Rush: Zahrajte si plnohodnotný zápas Rush s uzamčením na fotbalistu/fotbalistku a s pravidly režimu Rush. Budete ovládat náhodně vybraného hráče / vybranou hráčku v poli ze svého oblíbeného týmu proti jeho rivalovi. Součástí utkání jsou ve výchozím nastavení následující pomocníci/trenéři: ukazatel pohybu, nápověda tlačítek, indikátor ofsajdu a trenér v RR. Svůj pokrok můžete v rámci tréninkového zápasu stvrdit plněním úkolů, které jsou navrženy s ohledem na otestování a zlepšování vašich dovedností.
  • Lekce specifické pro Rush: Vyzkoušejte čtyři nové lekce, které se zabývají některými unikátními funkcemi a pravidly režimu Rush, včetně modrých karet, ofsajdů, pokutových kopů 1 na 1 a rohových kopů.

Kamery režimu Rush

Představujeme čtyři nové úhly kamery navržené speciálně pro Rush, které mají řešit jedinečné výzvy menší velikosti hřiště. Pro ty, kteří dávají přednost bližšímu a osobnějšímu pohledu na akci, nabízí výchozí televizní kamera Rush horizontální perspektivu, která vás přiblíží k hřišti. Nebo můžete sáhnout po taktické kameře Rush zajišťující širší horizontální úhel, který je ideální pro takticky založené hráče/hráčky. Přidali jsme také dvě vertikální kamery ve stylu shora dolů: Rush Pro, která nabízí pohlcující zážitek jako z pohledu třetí osoby a která je ideální pro zápasy ve vysokém tempu, a Rush Celé hřiště, která je určena pro ty, kteří ocení komplexní pohled na hřiště se zaměřením na soupeřovu branku. Během utkání můžete stisknutím tlačítka („Zobrazení“ na Xboxu || „Dotykový panel“ na PlayStationu || „Mínus“ na Nintendu) přepnout zaměření kamery z míče na svého hráče / svou hráčku, takže nikdy neztratíte přehled o akci ani o svém fotbalistovi / své fotbalistce.

null

Trenér v RR

Trenér v rozšířené realitě (RR) rozdává v reálném čase vizuální pokyny, které pomáhají hráčům/hráčkám s rozhodováním a poziční hrou v zápasech Rush. Tato funkce, určená především pro nováčky, zobrazuje vizuální nápovědu, která je viditelná pouze pro hráče a hráčky, nikoli pro jejich spoluhráče/spoluhráčky nebo soupeře. Ve výchozím nastavení je trenér v RR povolen pro hráče/hráčky na obtížnosti Začátečník nebo Amatér, zatímco hráči/hráčky s obtížností Poloprofesionál nebo vyšší ji mají vypnutou. Mohou si ji však snadno zapnout nebo vypnout na záložce Vizuální nastavení. Nápověda má čtyři hlavní podoby: ofenzivní podpora je označena modrým kolečkem, defenzivní podpora oranžovým čtvercem, hrozba protiútoku oranžovými šipkami a upozornění na mezeru v obraně oranžovým obdélníkem. Každá z nich má za cíl zlepšit pochopení hry a realizaci strategie na hřišti.

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - AR Coach Offensive Support

EA SPORTS FC 25 Pitch Notes - AR Coach Defensive Gap

Zápasová hodnocení

Náš systém hodnocení zápasů specifický pro Rush vyzdvihuje důležitost týmové práce a strategické hry. Hráči/hráčky si všimnou, že jejich hodnocení bude výrazněji ovlivněno jejich příspěvky k týmovému úsilí, jako je například příprava gólů zabijáckými asistencemi nebo opětovné získání míče, spíše než zaměřením na čistě individuálními úspěchy. Tento systém hodnocení je navržen pro podporu kooperativnějšího a taktičtějšího přístupu ke každému zápasu a má odměňovat ty, kteří se zapojí do akcí, z nichž má prospěch tým jako celek.

Děkujeme, že jste si přečetli naše Poznámky od zeleného pažitu věnované rozboru EA SPORTS FC 25! Nemůžeme se dočkat, až vás uvidíme hrát Rush. Už abyste mohli nakouknout do hry.

Breno a já bychom také rádi poděkovali neuvěřitelně talentovaným členům a členkám týmu hratelnosti EA SPORTS FC, včetně celého týmu ověřování kvality, softwarových inženýrů/inženýrek, animátorů/animátorek a ředitelů/ředitelek vývoje. Díky vašemu odhodlání a odborným znalostem mohl Rush vůbec vzniknout!

–⁠ Tým EA SPORTS FC™

EA SPORTS FC™ 25 si můžete předobjednat na platformách PlayStation 5, Xbox Series X|S, PlayStation 4, Xbox One, PC a Nintendo Switch.

Sledujte dění okolo série EA SPORTS FC™ na našem oficiálním Twitteru, Instagramu a YouTube, navštivte náš vývojářský twitterový účet @EASFCDIRECT nebo EA SPORTS FC Tracker a zapojte se do diskuze na oficiálním fóru EA SPORTS FC.